وبلاگ درد دل

وبلاگ درد دل

وبلاگ درد دل

وبلاگ درد دل

وبلاگ درد دل

عوارض کپسول فلوکونازول

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۴۷ ق.ظ

عوارض کپسول فلوکونازول

اگر متوجه علائم آلرژیک این داروی - از جمله کندو، دشواری تنفس، التهاب صورت، لب ها، زبان یا گلو شوید، باید به پزشک خود بگویید. اگر به موارد زیر توجه داشته باشید، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید: سردرد با درد قفسه سینه و سرگیجه شدید، سرگیجه، ضربان قلب سریع یا نامنظم، تب، لرز، درد بدن، علائم آنفلوانزا، به راحتی کبودی یا خونریزی، ضعف غیرمستقیم؛ تصرف؛ مشکلات کبدی - علائم: تهوع، درد شکمی بالا، خارش، خستگی، از دست دادن اشتها، ادرار کردن، مدفوع در خاک رس، زردی (چشم زرد و یا پوست)، خارش (تورم) یا زخم پوست. واکنش های شدید پوست - مانند تب، گلودرد، التهاب چهره یا زبان، سوزش چشم، درد پوست با پرده های قرمز یا بنفش بیش از حد و این جوش ها، به خصوص در ناحیه صورت و بدن فوق، باعث ایجاد زخم یا پوسته پوسته شدن می شوند. عوارض جانبی رایج مصرف fluconazole عبارتند از: انسداد تنفسی، اسهال، درد معده، سردرد، سرگیجه، تغییر در احساس طعم؛ البته باید توجه داشت که در صورت استفاده از این دارو ممکن است سایر عوارض جانبی وجود داشته باشد. اگر سؤال دیگری دارید، به دکترتان مراجعه کنید.
معرفی کپسول فلوکونازول

Diflucan، همچنین به عنوان فلوکونازول شناخته می شود، معمولا برای درمان عفونت های ناشی از قارچ ها می تواند به هر قسمت از بدن (از جمله دهان، گلو، مری، مثانه، ریه ها) حمله کند. (ریه ها)، سیستم تناسلی، خون). این دارو برای جلوگیری از عفونت های قارچی در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف به علت پیوند مغز استخوان، داروهای سرطانی یا ایدز استفاده می شود.
نکاتی درباره مصرف کپسول فلوکونازول

اگر شما به فلوکونازول آلرژیک دارید یا از کینیدین، سیازیدید، اریترومایسین یا پیموزید استفاده کنید، نباید از Diflucan استفاده کنید. برای اطمینان از این که دارو مورد نظر شما را به خطر نمی اندازد، اگر موارد زیر را داشته باشید، به پزشک خود بگویید: بیماری کبد؛ اچ آی وی / ایدز؛ سرطان؛ اختلالات قلبی یا ضربان قلب تاریخ فردی یا سابقه خانوادگی سندرم QT؛ بیماری کلیوی؛ اگر به سایر داروهای ضد قارچی آلرژیک دارید (به عنوان مثال کتوکونازول، ایتراکونازول، میکونازول، دوازنازول، وریکونازول و غیره). محلول دهانی (مایع) حاوی سوکروز است. اگر مشکلی با قند یا هضم قند دارید، قبل از استفاده از این نوع فلوکونازول، با پزشک خود صحبت کنید.
کپسول فلوکونازول و قرصهای کنترل قند خون

مصرف فلوکونازول اثر قرص ضد بارداری را کاهش می دهد. اگر میخواهید بیش از یک بار از این دارو استفاده کنید و در این دوره باردار نباشید، با پزشک خود درباره استفاده از ضد بارداری (مانند کاندوم یا سایر روشها) صحبت کنید. فلوکونازول می تواند به شیر مادر نفوذ کند و به کودک آسیب برساند. در صورت تغذیه با شیر مادر، این دارو را بدون گفتن به پزشک خود از این دارو استفاده نکنید.
کپسول فلوکونازول و پزشک تجویز شده

همیشه فلوکونازول را با نسخه پزشک خود در نظر بگیرید و همه چیزهایی را که روی این دارو قرار گرفته اند، قبل از مصرف آن، مطالعه کنید. همچنین، بیشتر و یا کمتر از مقدار تجویز شده برای شما استفاده نکنید، و فقط آن را در همان زمان که شما تجویز می شود. دوز این دارو بستگی به نوع عفونت شما دارد. به عنوان مثال، برای درمان عفونت واژن، معمولا فقط باید یک قرص مصرف کنید. برای سایر عفونت ها ممکن است لازم باشد فلوکونازول بیشتری مصرف کنید. در این مورد، دستورالعمل هایی را که دکتر شما تجویز می کند، دنبال کنید. شما می توانید دارو را با یا بدون غذا مصرف کنید. قبل از استفاده از مایع خوب لرزش کنید. فلوکونازول را تا زمانی که پزشک شما را تجویز می کند، مصرف کنید. علائم شما ممکن است قبل از اینکه عفونت به طور کامل از بدن شما برداشته شود بهبود یابد. قطع این دارو ممکن است خطر ابتلا به عفونت های دیگر را افزایش دهد که همچنین به داروهای ضد قارچی مقاوم هستند. Diflucan یا فلوکونازول برای درمان عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده نمی شود. اگر علائم شما در طول دوره استفاده شما بهبود نیافته یا بدتر شوند، با پزشک خود مشورت کنید. قرص های فلوکونازول را در دمای اتاق نگه دارید و آنها را از گرما و رطوبت نگه دارید. نوع مایع این دارو می تواند در یخچال نگهداری شود اما از یخ زدگی محافظت می شود. پس از دو هفته این دارو را از بین ببرید.



  • نسرین صمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی